Kolejny niepokojący przypadek oszustwa telefonicznego miał miejsce w Bydgoszczy, gdzie 73-letnia kobieta padła ofiarą przestępcy podszywającego się pod pracownika banku. Oszust wmówił jej, że zakupiła pożyczkę, proponując jednocześnie pomoc w zabezpieczeniu posiadanych pieniędzy. Niestety, końcowy rezultat tej interakcji doprowadził do straty blisko ćwierć miliona złotych.
W miniony czwartek, podczas rozmowy telefonicznej, zgłaszający się mężczyzna przedstawił siebie jako pracownik banku, informując seniorkę o rzekomo pozytywnym rozpatrzeniu wniosku dotyczącego pożyczki. Chociaż kobieta nie złożyła takiego wniosku, postanowiła kontynuować rozmowę, co okazało się kluczowym błędem. Oszust wykorzystał jej zaufanie, przekonując ją o konieczności zabezpieczenia swoich środków.
Podczas rozmowy oszust zdobył wszelkie dane osobowe oraz informacje do logowania na koncie bankowym. Seniorka, podążając za jego poleceniami, zainstalowała wskazaną aplikację, a następnie dokonała przelewów na konto, które podał przestępca. Cały proceder zakończył się nie tylko utratą znacznych oszczędności, ale też nakłonieniem kobiety do zaciągnięcia kredytu oraz przesłania oświadczenia dotyczącego zgody na utratę pieniędzy. Policja apeluje o ostrożność i przypomina o zasadach ochrony przed oszustami, stanowczo przestrzegając przed udostępnianiem poufnych informacji przez telefon.
Źródło: Policja Bydgoszcz
Oceń: Oszustwo telefoniczne: Mieszkanka Bydgoszczy straciła 249 tysięcy złotych
Zobacz Także